سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شاید داشتن یک آشپزخانه بزرگ که بتوان در آن برای مثال یک نهارخوری کلاسیک بزرگ چند نفره قرار داد و در عین حال نیز فضای کافی برای رفت و آمد و آشپزی داشت، آرزوی هر کسی باشد، اما با افزایش جمعیت و فشرده‌تر شدن ساختار شهرها و در نتیجه کوچک‌تر شدن خانه‌ها و آپارتمان‌ها، این امر برای همگان و به خصوص در شهرهای بزرگ امکان‌پذیر نیست. به همین دلیل نیز در این مطلب سعی کرده‌ایم یک راهنمایی کامل برای طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه کوچک فراهم کنیم که امروزه بخشی جدایی ناپذیر از خانه‌های بسیاری از ایرانی‌ها هستند.

%D8%AF%DA%A9%D9%88%D8%B1%D8%A7%D8%B3%DB%8C%D9%88%D9%86-%D9%85%D9%86%D8%B2%D9%84-%D8%A2%D9%BE%D8%A7%D8%B1%D8%AA%D9%85%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D9%BE%DB%8C%D8%B4%D8%B1%D9%88%20(9).jpg

 

حتما تا به حال شنیده اید که آشپزخانه مرکز و قلب خانه به حساب می‌آید. بله، درست است؛ در هر منزلی آشپزخانه‌ها مرکز زندگی روزانه خانواده‌ها هستند. به احتمال زیاد شما هم مثل تعداد زیادی از افراد نیاز دارید که روز خود را با صرف یک لیوان چای با قهوه درآشپزخانه‌‌تان و شاید پشت میز صبحانه خوری آشپزخانه آغاز کنید. شما در آشپزخانه به آماده کردن و حتی میل کردن غذای خود و خانواده‌تان مشغول می‌شوید و گاهی هم آشپزخانه محل گفتگو‌ها و گردهمایی‌‌‌‌‌های خانوادگی می‌شود.

 

داشتن یک آشپزخانه زیبا تاثیر زیادی در چگونه به نظر رسیدن‌‌ خانه شما دارد، اما این که تصور کنیم آشپزخانه هر چقدر بزرگ‌تر باشد زیباتر به نظر می‌رسد و کارایی بیشتری دارد کاملا اشتباه است. برای اینکه یک آشپزخانه زیبا به نظر برسد حتما لازم نیست بزرگ و جادار باشد. موضوع قابل اهمیت در اینجا دقت و حوصله در طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه کوچک و نقلی است. اگر آشپزخانه کوچکی دارید به راحتی می توانید با چیدمان درست و خلاقانه آن را به فضایی دلنشین و دلباز تبدیل کنید، به‌طوری که کوچک بودن آن آخرین چیزی باشد که به چشم می‌آید! در واقع شما می‌توانید با استفاده از نکات و ترفندهای خاصی بهترین و بهینه‌ترین استفاده را از آشپزخانه کوچک خود داشته باشید .دقت و حوصله به خرج دادن در زمینه طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه کوچک می‌تواند کارایی آن را حتی نسبت به آشپزخانه‌های بزرگ هم بیشتر کند. در این جا به نکات ریز و در عین حال سودمندی برای چیدمان آشپزخانه کوچک منزلتان اشاره می‌کنیم که مطمئنا برای طراحی دکوراسیون آشپزخانه‌های کوچک بسیار کاربردی خواهند بود.

 

روشنایی آشپزخانه

مطمئنا یک آشپزخانه تاریک و یا کم نور کوچک‌تر از آنچه که واقعا هست به نظر می‌رسد. سعی کنید تا حد امکان از کابینت‌های شیشه‌ای استفاده کنید. این کار باعث میشود که نور در فضا منعکس شود و فضا بزرگ و جادار جلوه کند. قرار دادن آینه در آشپزخانه هم گزینه خوبی است و به منعکس شدن نور کمک می‌کند. از نصب پرده‌های تیره رنگ، کلفت و زخیم به پنجره‌ها خودداری کنید و اجازه دهید که نور خورشید به داخل آشپزخانه شما بتابد.

Poing-House-by-Luxhaus-8.jpg

 

رنگ وسایل، دیوارها و کف‌پوش در طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه کوچک

حتما می‌‌دانید که رنگ های روشن به‌خصوص رنگ سفید فضای اتاق‌ها را بزرگ‌تر نشان می‌دهند. شما می‌توانید از هر رنگی برای تزیین آشپزخانه خود استفاده کنید اما اگر آشپزخانه کوچکی دارید اجازه دهید که رنگ سفید عمده ی فضا را پر کند. ترجیحا کابینت‌های سفید را انتخاب کنید و یا دیوار‌‌ها را به رنگ سفید درآوید. رنگ سفید نه تنها آشپزخانه را بزرگتر بلکه تمیزتر و کلاسیک‌‌ترهم نشان می‌دهد. اما در نظر داشته باشید که یک آشپزخانه تماما سفید زیاد جالب به نظر نمی رسد و بهتر است که ترکیبی از رنگ های روشن را داشته باشید. نکته قابل توجه اینجاست که با کابینت ها و یا دیوارهای سفید در انتخاب رنگ وسایل دیگر و کف پوش آشپزخانه محدودیتی برایتان وجود ندارد و به قول معروف دستتان باز خواهد بود.

 


نوشته شده در  دوشنبه 98/5/28ساعت  10:0 صبح  توسط miti 
  نظرات دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
دکوراسیون داخلی گالری هنری بیشو در توکیو
دکوراسیون اداری الهام بخش در دفتر کار معماران فضا
طراحی دکوراسیون داخلی بیمارستان کودکان بورگر
دکوراسیون داخلی رستورانهای خاص در میلان
پنجره و مبلمان در طراحی داخلی آشپزخانه کوچک
طراحی دکوراسیون آشپزخانه سفید رنگ
راهنمای قرار دادن وسایل در آشپزخانه کوچک
نکات چیدمان آشپزخانه کوچک
تعریف مینیمال و ویژگیهای آن در طراحی داخلی
طراحی دکور داخلی اتاق خواب سبک ویکتوریایی
استانداردهای طراحی دکوراسیون داخلی اداری
تاریخچه سبک مینیمال در طراحی دکوراسیون داخلی
نکاتی مربوط به طراحی دکوراسیون اداری
[عناوین آرشیوشده]