سفارش تبلیغ
صبا ویژن

گستره ی قابل توجهی از اصطلاحات آشنا برای شرح آن دسته از مکان هایی که در آنها انواع نوشیدنی و غذا در طول روز یا شب سرو می شود وجود دارد. اصطلاحات کافه تریا، کافه و کافی شاپ همگی در اشاره به طیف مکان هایی به کار می رود که معماری و سبک دکوراسیون داخلی آنها بر اساس نوع نوشیدنی و غذا که سرو می شود چیدمان می شوند. این نمود از یک سو تعیین کننده ی یک موقعیت نسبتا جدید است که در آن زمانی که یک فرد یا گروهی از افراد تصمیم می گیرند که نوشیدنی میل کنند و همزمان گپ و گفت و گوی کوتاهی هم داشته باشند، می توانند مکانی مناسب رده ی سنی و یا متناسب با گروه اجتماعی و فرهنگی خود انتخاب کنند و از سوی دیگر، تعیین نامهای مختلفی برای این مکان نشان می دهد که طراحان دکوراسیون داخلی تلاش می کنند ویژگیهای متنوع نوشیدنیها و غذاهایی که در این محل مذکور عرضه می شود را پر رنگ تر سازند.

شاید در بیست سال اخیر ماهیت "پیوند میان گروه های مختلف" دلیلی برای تجربه های فراوان در شکل گیری طراحی داخلی کافه و کافی شاپ و مکان های جمعی در قالب طرح های اولیه، نحوه ی چیدمان آنها، سبک و آرایش آنها باشد. تکامل تدریجی در این حوزه به صورت پیوسته بوده و بدیهی ست که این تکامل، سایر مکان های جمعی را نیز شامل می شود. مکان هایی همچون رستوران که در آنها راه حل های معماری در مقایسه با مکان هایی که افراد تنها به منظور نوشیدن در آنجا متوقف می شوند، نقش مهم تری را ایفا می کنند.

از دهه ­ی 1980 به بعد، طراحان دکوراسیون در ارتباط با این مکان ها به عنوان مراکزی که دارای تاثیرگذاری اجتماعی بر نحوه ­ی رفتار افراد جامعه بوده، برخورد می کنند؛ در این مکان ها انواع تنظیمات استاندارد معماری –همچون پرده­ ی پشت صحنه در تئاتر- به کار می رود تا زمینه ای مناسب برای گرد­هم­ آیی­ های اجتماعی فراهم آورند. بنابراین باید توجه داشت که این مکان ها به طور عمده جهت مطابقت با ایده­ ی اجتماعی گروه مخاطب(کاربران) طراحی می شوند و همین امر می تواند دستاویز یا بهانه ای برای معرفی عناصر منعطف طراحی به طیف گسترده ای از مخاطبان عام و خاص باشد. از یک دیدگاه چنین بیان می شود که دقیقا بعد از طراحی کافه­ ی کاستس (Café Costes) توسط فیلیپ استارک، این مکان به عنوان یک معیار –حداقل در قالب گرایش های وابسته به سبک- قلمداد شد و این دسته از مکان های جمعی تبدیل به کارگاههای طراحی شدند؛ همین جا بود که ایده های عمومی که ناشی از مبله کردن­های سفارشی با بلندپروازی­های نسبتا سطحی بود، به سرعت جای خود را در این عرصه باز کرد. در حال حاضر طراحان داخلی و دکوراسیون به عنوان کارشناسان و صاحب نظرانی هستند که عقاید جدیدی در حوزه ی سلیقه را مطرح و آخرین تغییرات در ارتباط با سبک و شیوه های رفتار اجتماعی را بیان می کنند. بدین سان طراحی کافه به مرحله ای از تولید متمرکز و نوسازی وارد شد که تا کنون هیچ نشانه ای از تضعیف در آن نمایان نیست.

دکوراسیون داخلی

ترجمه: مهسا کامی شیرازی

منبع: سایت معماری و دکوراسیون داخلی شاه توت

 


نوشته شده در  دوشنبه 96/3/29ساعت  8:0 صبح  توسط miti 
  نظرات دیگران()

بازسازی همانگونه که از اسمش پیداست به معنی تغییر و تعمیر فضا و بهینه کردن آن و رفع معایب پیشین از مسائل فنی و ... می باشد.

بازسازی ساختمان مسئله ای دقیق و حساس از بابت طراحی و اجرا می باشد به این دلیل که همیشه به طور متداول و تجربی ساخت یک بنا و یا یک فضا از ابتدا بسیار سهل تر از بازسازی ساختمانی است که چندین سال عمر کرده و تخریب های خود را دارد.

بازسازی ساختمان

بنابراین امر بازسازی ساختمان حساسیت های خود را به دنبال دارد اما زمانی که ما ترجیح به این امر می دهیم میتوان با دانش معماری و مراقبت های تجربی، این عمل را  به خوبی و با موفقیت انجام داد. حال همانطور که فضاها و بناهای ما به چند دسته ی مسکونی، اداری، تجاری و ... تقسیم می شود، نوع عملیات و روند بازسازی ساختمان بسته به کاربری فضا تغییر میکند و از ابتدا مسائل فنی فضا از بابت تاسیسات، نازک کاری ها و دیگر مسائل ساختمان در نظر گرفته میشود. در بازسازی و نوسازی بسته به اینکه بعد از این عملیات بخواهیم به دکوراسیون داخلی ، دکوراسیون منزل و یا دکوراسیون مغازه و یا هر کاربری دیگری بپردازیم، باید مسائل و نیازهای فضای مربوطه را از نظر نورپردازی ها، مسائل تاسیساتی و اجرای سقف کاذب و ... در نظر گرفت.

در واقع هر یک از دسته بندی بناهای فوق به تفصیل نیاز به توضیح دارد که در مطالب آینده به بیان آنها خواهیم پرداخت.

 

منبع: تحریریه گروه معماری و دکوراسیون داخلی شاه توت


نوشته شده در  دوشنبه 96/3/22ساعت  8:0 صبح  توسط miti 
  نظرات دیگران()

این آپارتمان در بالاترین طبقه ساختمانی مربوط به اواسط دهه 1960 واقع شده است؛ که در نزدیکی ونیز، در سان دونا دی پیاوه قرار دارد. طبقه پنت هاوس رو به نمایی زیبا از رودخانه پیاوه در فاصله‌ای پشت درختان می باشد. همچنین تراسی بزرگ با ویوی مجلل در جنوب شرقی دارد.

دکوراسیون منزل

این آپارتمان علاوه بر دکوراسیون منزل زیبا برنامه‌های تکنولوژیکی کاملا پیشرفته‌ای دارد و مطابق با حداکثر استانداردهای کارایی انرژی حاضر می باشد؛ که آسایش را در تمام فصل‌ها در طیف گسترده‌ای از دماها فراهم می‌آورد. به شیوه ای انعطاف‌پذیر برای باز و بسته شدن تراس به فضای باز به طور ذهنی طراحی شده است. در تابستان یا بهار، تراس به فرمت اتاق بازدید تبدیل می شود، و نماهایی زیباتری از رودخانه پیاوه فراهم می‌کند.

دکوراسیون منزل

استفاده از نمای بتن طبیعی در دکوراسیون منزل به جای پنهان کردن آن

محیط و فضای دکوراسیون داخلی با اسکلت بتنی طبیعی در ترکیب با دکور کلی مشاهده می شود. رنگ‌ها به خوبی با ستون های بتنی زشت معمولی ترکیب شده‌اند. کف‌های چوبی به برجسته شدن دیدهای شارپ‌تر کمک می‌کنند. به طور کلی، همه چیز با هم می‌آمیزد تا پنت هاوسی کاملا زیبا در محیط داخلی فراهم آورد.

دکوراسیون منزل

دکوراسیون منزل

تهیه و ترجمه: تحریریه گروه معماری و دکوراسیون داخلی شاه توت


نوشته شده در  دوشنبه 96/3/15ساعت  8:0 صبح  توسط miti 
  نظرات دیگران()

 

با ورود به این اتاق‌ های نشیمن، با طراحی دکوراسیون منزل با اتاق نشیمن مسحور کننده و زیبایی‌ های اصیل اما صمیمانه و طبیعی آن شگفت زده شدیم.

با طراحی داخلی به صورت ترکیبی هنری از تُناژهای رنگی طبیعی و ملیح با انفجار رنگ جذاب و فضایی با دکوراسیون داخلی معاصر، این طرح‌های اتاق نشیمن به ساکنان فضاهایی دعوت‌کننده، پر زرق و برق و راحت برای بازآفرینی و برقراری روابط اجتماعی ارائه می دهد. چرا شما یک نگاه نمی اندازید تا میزان باور نکردنی بودن آنها را ببینید!

با صحنه‌ای هیجان انگیز در ترکیب رنگ‌های سبز، خاکستری و سفید، این اتاق نشیمن طراحی شده با Rafo سه بعدی کاملا لمس طراوت و امید را به خانه می افزاید.

طرح اتاق نشیمن تحت تجسم Franky Winata، نمایشی از سبک زندگی با دکوراسیون منزل مدرن و لوکس است که از مجموعه مبلمان‌های منحنی و سنگ‌های آلی رنگی در مقابل باغِ وحشی زیبا تشکیل شده است.

دکوراسیون منزل

دکوراسیون منزل

دکوراسیون داخلی

دکوراسیون منزل

دکوراسیون منزل

دکوراسیون منزل

دکوراسیون منزل

 

تهیه و ترجمه: تحریریه گروه معماری و دکوراسیون داخلی شاه توت


نوشته شده در  سه شنبه 96/3/2ساعت  11:0 صبح  توسط miti 
  نظرات دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
دکوراسیون داخلی گالری هنری بیشو در توکیو
دکوراسیون اداری الهام بخش در دفتر کار معماران فضا
طراحی دکوراسیون داخلی بیمارستان کودکان بورگر
دکوراسیون داخلی رستورانهای خاص در میلان
پنجره و مبلمان در طراحی داخلی آشپزخانه کوچک
طراحی دکوراسیون آشپزخانه سفید رنگ
راهنمای قرار دادن وسایل در آشپزخانه کوچک
نکات چیدمان آشپزخانه کوچک
تعریف مینیمال و ویژگیهای آن در طراحی داخلی
طراحی دکور داخلی اتاق خواب سبک ویکتوریایی
استانداردهای طراحی دکوراسیون داخلی اداری
تاریخچه سبک مینیمال در طراحی دکوراسیون داخلی
نکاتی مربوط به طراحی دکوراسیون اداری
[عناوین آرشیوشده]