سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پروژه ی طراحی معماری و دکوراسیون داخلی ویلا 3S در زمینی وسیع در شهر گراتس گایدورف بنا شده و با وجود اینکه کارفرما بودجه ی قابل توجهی برای آن در نظر گرفته بود و قصد ساخت خانه ی بسیار بزرگی را داشت، اما مساحتی که اجازه ی ساخت به آن داده شد بسیار کوچک تر از چیزی بود که تصور می شد.

توصیف خانه، ابراز مجموعه ای از تناقض هاست: ساده و هم پیچیده، واضح و هم بازیگوشانه، کوچک و هم بزرگ، نامتعارف و بی نظیر و هم قابل سکونت برای زندگی روزمره. با اینکه معماری و طراحی دکوراسیون داخلی این خانه، از سایر بناهای مسکونی متفاوت است اما برعکس آنچه که ممکن است به نظر برسد، زندگی در آن بسیار راحت و با آسایش همراه است. یکی از ایده های اصلی، دخالت دادن محیط در طرح بود. مرز بین خانه و باغ تا جای ممکن سیال و منعطف ساخته شد، بدین منظور که زندگی داخلی را به سوی فضای بیرونی گسترش دهد. تا حد ممکن مرزهای بین داخل و خارج و دکوراسیون داخلی و خارجی، گنگ و نامشخص طراحی و عوامل تفکیک فضایی، از بین متریال های شفاف و غیر صُلب انتخاب گردید. دیوارهای شیشه ای به درهای کشویی بزرگ تجهیز شدند. تراس ها تا داخل خانه کشیده شده و محدوده های مسقف، مرزها را گنگ نمودند.

دکوراسیون داخلی ویلا

در دکوراسیون منزل این پروژه، از محل نشیمن تراس جنوبی، یک تا خوردگی در بالای دیوارهای بیرونی آغاز میشود که تا روی سقف ادامه پیدا کرده و سازه ی ساختمان را در پوشش خود می گیرد و بدین طریق سقفی را شکل می دهد که از لحاظ فرمیک، با سقف کاذب های رایج متفاوت است. این تا خوردگی از نظر فضایی، محدوده های مختلفی را به وجود می آورد که هیجان بیشتری به مجموعه می دهد. در پیِ فضا و پرسپکتیوی که بدین طریق حاصل شده، خانه و دکوراسیون منزل از زوایای مختلف، متفاوت به نظر می رسد. ارتفاع سقف اتاقهای داخلی که گاهی به چهار متر هم می رسد باعث می شود که خانه بسیار بزرگتر از اندازه ی واقعی خود به نظر برسد. طراحی دکوراسیون داخلی و چیدمان خانه حول یک هسته ی مرکزی که شامل فضای آشپزی، غذاخوری و نشیمن می شود، شکل گرفته است. درهایی بزرگ و کشویی در بین اتاق ها و فضاهای داخلی نصب شده و ارتباط بین آنها و حریم لازم در هر یک را فراهم می آورد که در صورت بسته شدن هر یک از این درها، هر اتاق، از دید مخفی شده اما همچنان از طرف  دیگر، دسترسی خود به فضای بیرونی را دارد؛ حتا حمام هم تراس نیمه شفافی دارد که با درهای تا شوی عریض، قابل تبدیل شدن به یک اتاق داخلی ست. مصالح اصلی خانه، آجر و دیوارها و سقف از جنس بتون هستند. این سقف که همچون یک منبع ذخیره ی گرمایی عمل می کند و هوای مطبوعی برای داخل خانه فراهم می کند، از بیرون، با چوب پوشیده شده و همچون سایبان و محافظی برای تمام خانه است که تراس و سقف را، از نظر بصری در یک کلِ مجسم جای می دهد.

 

منبع: سایت دکوراسیون داخلی شاه توت به نقل از مجله هنر معماری 27


نوشته شده در  جمعه 95/3/28ساعت  5:0 عصر  توسط miti 
  نظرات دیگران()

به دلیل فناوری جدید اطلاعات و روشهای نوین کار، امروزه شکل های سازماندهی متفاوتی در دکوراسیون داخلی و دکوراسیون داخلی فضای اداری به چشم میخورد: از اتاق های شخصی تا اتاق های بزرگ و دفاتر بزرگتر همچون پروژه گروه هلندی MVRDV که تقریبا تمام ساختمان را در بر می گیرد. چیدمان دکوراسیون بزرگترین قسمت دفتر کار، به خصوص موسسات بزرگ، بانک ها و مراکز بیمه، استاندارد هستند و مبلمان نیز از کاتولوگ های مرتبط اداری انتخاب می شود. باید افزود که مبلمان در ادارات با تأمل انتخاب شده اند. سرمایه گذاران نیز جای عمده اثر را می گیرند و ساخت محصولات را امکان پذیر می سازند که به واسطه ساختار قطعات و مبلمان، متوسط تقاضاهای استفاده کنندگان مورد توجه است.

این امر در موسسات اقتصاد نوین که در تمام نقاط دنیا گسترده شده است، متفاوت است: تغییرات مداومی که با نظم روز پیش می روند. اما محدودیت های اقتصادی در آثار جدید به خلاقیت در دکوراسیون اداری و طراحی داخلی ختم می شوند. راه حل های اصلی و اجرا شده توسط ابزار و وسایل ساده و اندک را می توان در ساختمان های قدیمی صنعتی و انبارهای سانفرانسیسکو، نیویورک و برلین شرقی پیدا کرد.

تنوع در رنگبندی نیز نسبت به جذابیت خام ساختمان های قدیمی یک کنتراست جذاب ایجاد می کند. در کنار راه اندازی اینترنت، فعالیت های دفاتر مهندسی، یا آژانس های ارتباطات به خاطر چیدمان و دکوراسیون داخلی سنتی که به وسیله ابزار ساده و مهندسی شکل میگیرد، مثل آژانس تبلیغاتی KMS در مونیخ، خیره کننده هستند. چیدمان جدید و مواد آن بیشتر از مصالحی مانند پشم و فولاد و بتن خام، کنتراستی بسیار چشمگیر با سالن نگهداری کامیون ها خلق می کند که در آغاز قرن بیستم بسیار ظریف بنا نهاده شده است.

"فرانک او گهری" یکی از چیدمان های بسیار خیره کننده و تماشایی اش را با ایجاد یکی از ساختارهای تشکیل یافته از بازتاب های فلزی که در محوطه به کار رفته است، برای مبلمان اداری و دکوراسیون داخلی "دی جی بانک و پاریزه پلاتز" در برلین اجرا کرده است. افکت شگفت آور و موفق تری از ساخت بیرونی بنا، با نمای ساده سنگی روزنه دار اجازه کشف آنچه در درون وجود دارد را نمیدهد.

با مقالات و پروژه های دکوراسیون منزل ، دکوراسیون مغازه ، بازسازی ساختمان ، دکوراسیون رستوران و فست فود ، دکوراسیون اداری و تجاری و ... با ما همراه باشید.

 

منبع: سایت دکوراسیون داخلی شاه توت


نوشته شده در  جمعه 95/3/21ساعت  3:0 عصر  توسط miti 
  نظرات دیگران()

گروه معماران " انجمن دیوار چین " خانه ای را طراحی کرده اند که نسبت به تعامل رابطه ی فضای درون – بیرون رویکردی کاملا متضاد داشت. دکوراسیون منزل «خانه ی سوئیت کیس» به معنی چمدان که گری چانگ، بنیان گذار موسسه معماری و طراحی صنعتی اِج دیزاین (EDGE Design)، در سال 2002 در هنگ کنگ طراحی و دکوراسیون داخلی کرد به جای اینکه در تعامل با فضای باز باشد، مانند یک عنصر پنهانی و مرموز با فضای زیرِ زمین در ارتباط است. این خانه ای ست که به اصطلاح باید کشف و رمزگشایی شود و مانند هر خانه ی دیگری تمام زوایا و جزئیات نما و فضای درونی و دکوراسیون داخلی خود را به راحتی بروز نمی دهد. درهای بزرگ این خانه در کف قرار دارند و رو به فضاهای وسیع غذاخوری، حمام و انبار باز می شوند.

مانند یک جعبه ی جواهرات یا صندوق مهمی که برای پنهان نگه داشتن وسایل ارزشمند استفاده می شود، این خانه و دکوراسیون داخلی آن نیز لایه های پنهانی زیادی دارد که باید با صرف زمان و دقت زیاد آنها را پیدا کرد. گری چانگ با ایجاد فضایی رمزآلود، با ایجاد سانسورهای بصری و در خفا قرار دادن ها سعی در خلق ایجاد فضایی خیال انگیز و دکوراسیون منزل رویایی نموده است.

دکوراسیون-منزل

خانه ی چوبی سوئیت کِیس با الوارهای طویل و مستحکم خود، مقیاس و ارگونومی انسانی را لحاظ کرده و خارج از آن هیچ عاملی وجود ندارد که به دید بصری یا حسی ِ کاربر از عمق و وسعت فضا کمک کند. تنها همین خانه است که دیده و احساس می شود، با اتاق هایی که مانند حفره هایی مدفون در زیرِ زمین هستند، از بیرون اصلا دیده نمی شوند و متقابلا به بیرون هم دید ندارند. بنایی که با چنین ایده خلاقانه ای طراحی و ساخته شده و تا حدی یادآور بازیگوشی های بچه گانه و میل به سرکشی در اطراف و کشف گوشه های پنهان خانه ها است، از طرفی شبیه به سلول و از منظر دیگر (به علت نحوه ی باز شدن در اصلی ورود به خانه که در کف قرار دارد و پلکان کرکره ای آن) شبیه به اتاق های زیر شیروانی ست که همیشه محلی منزوی و رمزآلود بوده است.

 دکوراسیون-منزل-جی.ای.ای

همیشه ایجاد دکوراسیون منزل با فضایی گرم و کنجی صمیمی در قسمتی از فضای نیمه عمومی خانه های بزرگی که معمولا افراد زیادی در آنجا رفت و آمد می کنند یکی از دغدغه های طراح داخلی است که اگر رعایت نشود به راحتی می تواند خانه را تبدیل به محیطی سرد و بی روح کند. حال همین استراتژی در خانه ای به مساحت تنها 75 متر مربع به کار رفته است. آتلیه باؤ-واؤ که در سال 1992 و در توکیو ژاپن تاسیس شد و به نگرش انتزاعی و خلق نامتعارف فضاها معروف است، در پروژه خانه ی جی.اِی.ای (GAE) دست به ابتکار جالبی زد. در قسمت مرکزی این خانه که در سال 2003 برای آکیرا و میوکو ناگِی طراحی و دکوراسیون شد، اتاق کار و مطالعه قرار دارد اما محدوده ی این فضا در کف خانه به عمق فرو رفته، گویا در حال غرق شدن و پایین رفتن است؛ فضایی عالی برای آکیرای روزنامه نگار که هم کنج خلوت خود را برای تمرکز و خوب نوشتن در اختیار داشته باشد و هم وجود همسرش را در نزدیکی خود احساس کند.

دکوراسیون-منزل-جی.ای.ای

دکوراسیون داخلی این فضا با دیوارهای این بخش از خانه، که مانند گودالی در عمق زمین فرو رفته و فاقد سقف است، با قفسه هایی انبوه از کتاب و مجلات پوشیده شده است: هم کتابخانه است و هم دفتر کار. مدیران جوان آتلیه، یوشیهارو تسوکاموتو و مومویو کایجیما، این خانه را به عنوان جرئی از سری پروژه های خود، که عنوان “Pet Architecture” را به آنها داده اند، در شهر پر ازدحام توکیو ساخته اند که در همه ی آنها، مانند خانه ی جی.اِی.ای ، فضاهای کوچکی در دکوراسیون داخلی ساختمان وجود دارد که به علت کمبود جا ، بسیار کاربردی ست و به علاوه، مصداق همان محو شدن تدریجی مرزها و ادغام فضاها در دنیای امروزی هم هست. مزیت اصلی زندگی و کار در خانه هایی که با ایدئولوژی تفکیک/ادغام فضاها و دکوراسیون منزل ساخته شده اند، این است که هم تنهایی و سکوت لازم برای فعالیت و تمرکز کاری را در اختیار دارید و هم در کنار سایر اعضای خانواده به سر میبرید، هم در خانه هستید و هم محیط کار مطلوبتان را در نزدیکی خود دارید؛ در ضمن به شیوه ی خلاقانه ای هم از فضا حداکثر استفاده را کرده اید.

در بخش مقالات سایت میتوانید مقاله های مربوط به دکوراسیون داخلی ، دکوراسیون منزل ، دکوراسیون اداری و بازسازی ساختمان را مطالعه نمائید. لطفا در صورت استفاده از مطالب، لینک سایت را به عنوان منبع درج نمائید.

 

منبع: سایت دکوراسیون داخلی شاه توت به نقل از مجله هنر معماری


نوشته شده در  جمعه 95/3/14ساعت  11:0 صبح  توسط miti 
  نظرات دیگران()

Eric Kranzler Residence Redesign

Designed by: Brad Duning

اِریک کِرَنزلِر بازسازی ساختمان خود را که خانه ای در بوِرلی هیلز است را به برَد دانینگ سپرد تا نشاطی با حال و هوای خانه های نیمه ی قرن را به محل سکونت خود وارد کند.

با آنکه خانه ی کرنزلر که متعلق به دهه ی 1950 میلادی ست، مورد بازسازی و طراحی دوباره قرار گرفته اما همچنان حس کلاسیک و اصیل خود را دارد، طراحی نما ی ساختمان تغییر چندانی نکرده و این همان چیزی بود که کارفرما می خواست. دیوارهای سنگی منحنی به همراه وقفه های چوبی به رنگ قهوه ای مایل به قرمز، درهای لاکی و براق قرمز و بامی سفید الگوی قالب نمای ساختمان هستند. کرنزلر که یکی از موسسان شرکت مدیریت 360 می باشد و کارفرمایانش بازیگران و افراد مشهوری مانند توبی مک گوایر، کریستین دانست و جیمی فالون هستند، در سال 2006 خانه ای در این منطقه برای خود خرید و متذکر می شود که هیچ دستکاری و تغییر و یا بازسازی ساختمان در خانه اعمال نشده بود. او زیبایی این خانه ی لانه موشی و طبیعت و درختان اطرافش را تحسین می کرد و هر گوشه ی این خانه و دکوراسیون داخلی آن و تابش آفتاب را برای خود، مفرح و انرژی بخش می دید.

بازسازی ساختمان منزل

تنها موردی که احساس می کرد خانه به آن نیاز دارد، اعمال اندکی تغییرات در دکوراسیون داخلی و دکوراسیون منزل و بازسازی هایی بود که خانه ی دهه ی پنجاه را با حفظ اصالتش به خانه ای امروزی و گیرا تبدیل کند.

نام برد دانینگ در صدر لیست افرادی بود که کرنزلر مایل بود طراحی دکوراسیون داخلی خانه اش را به دست آنها بسپارد. این طراح پیش از این برای کارفرماهایی مثل سوفیا کاپولا، تام فورد، دمی مور و اشتون کوچر کار کرده بود و گرچه این دو نفر هرگز سابقه ی همکاری با یکدیگر را نداشتند، اما دانینگ به محض رویارویی با پروژه، تحت تاثیر حضور و کیفیت کلاسیک خانه ی کرنزلر قرار گرفت. آنها تصمیم گرفتند که طرح اصلی پلان خانه را دست نخورده رها کنند و با متریال های عالی، نازک کاری ها و اجرای حرفه ای جزئیات، به بازسازی دکور و تغییر دکوراسیون منزل و چیدمان های دکوراسیون داخلی بپردازند.

بازسازی ساختمان منزل

سنگفرش تازه ای که در کف راهروی ورودی و اتاق غذاخوری نصب شد، تا اتاق های نشیمن، آشپزخانه و حمام نیز راه پیدا کرد. برای تراسی که در اتاق خواب قرار داشت، از درهای کشویی شیشه ای استفاده شد تا ارتباط با بیرون ملموس تر باشد. حیاط مرکزی که تا پیش از بازسازی ساختمان ، یک فضای بتونی سرد و معمولی بود، با طراحی فضای سبز که شامل جانمایی گیاهان بامبو و یک چشمه ی مصنوعی میباشد به یک واحه ی مدرن در قلب این خانه بدل شد. استایل کاری دانینگ در طراحی فضاهای داخلی، به دور از آشفتگی و استفاده از تعداد اندکی المان پرصلابت و تندیس وار است؛ مانند مبل سِرپنتین (مانند مار) از ولادیمیر کاگان که در اتاق نشیمن گذاشته شده و دیواری منحنی از چوب گردو که یک فضای پذیرایی نوشیدنی ویک انبار در خود دارد و طراحی خود دانینگ می باشد.

طراحی دکوراسیون فضای بیرونی به شرکت آرت لونا محول شد. آنها که بر اساس میل اصلی کارفرما، سعی در حفظ حس اصیل خانه داشتند و در عین حال می خواستند که منظری امروزی و مدرن برای آن فراهم کنند، تعدادی فضای محصور ایجاد کردند که هر یک، به شیوه ای متفاوت آراسته شده و گیاهان و طراحی فضای سبز مخصوص به خود را دارد و با بقیه متفاوت است. در پایان روند بازسازی ساختمان و طراحی دکوراسیون منزل و فضای بیرونی آن، این محل مسکونی به مکانی دلباز و وسیع با سازه هایی متمرکز بر سنگ و چوب و شیشه تبدیل شد که در میان این منطقه آرام و خوش آب و هوا، سرشار از آرامش و انرژی است.

بازسازی ساختمان منزل

 

منبع: سایت دکوراسیون داخلی شاه توت به نقل از مجله هنر معماری


نوشته شده در  جمعه 95/3/7ساعت  12:0 صبح  توسط miti 
  نظرات دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
دکوراسیون داخلی گالری هنری بیشو در توکیو
دکوراسیون اداری الهام بخش در دفتر کار معماران فضا
طراحی دکوراسیون داخلی بیمارستان کودکان بورگر
دکوراسیون داخلی رستورانهای خاص در میلان
پنجره و مبلمان در طراحی داخلی آشپزخانه کوچک
طراحی دکوراسیون آشپزخانه سفید رنگ
راهنمای قرار دادن وسایل در آشپزخانه کوچک
نکات چیدمان آشپزخانه کوچک
تعریف مینیمال و ویژگیهای آن در طراحی داخلی
طراحی دکور داخلی اتاق خواب سبک ویکتوریایی
استانداردهای طراحی دکوراسیون داخلی اداری
تاریخچه سبک مینیمال در طراحی دکوراسیون داخلی
نکاتی مربوط به طراحی دکوراسیون اداری
[عناوین آرشیوشده]