سفارش تبلیغ
صبا ویژن

به دلیل منفعت  کلان سرمایه گذاری در ساخت و ساز در مدت زمان کوتاه  از اهمیت بخش طراحی فضای سبز  شهری بسیار کاسته شده است. این معضل هم در کشور ما و هم در کشورهای در حال توسعه دیده می شود. روف گاردن(Roof garden) یا باغ بام ( بام سبز )  یکی از رویکردهای نوین معماری، شهرسازی و باغبانی است که در جهت افزایش سرانه فضای سبز و ارتقای کیفیت محیط زیست و توسعه پایدار شهری  می توان بهره برد. استفاده از بام سبز می تواند بعنوان امکان بهره وری بهتر از زمین های شهری قلمداد شود.

گروه باغ پارسی می کوشد تا با استفاده از متخصصین با تجربه در بازگشت هوای از دست رفته شهرمان و نیز تولید هوای سالم در کنار محیطی سالم ودر عین حال،زیبا و ایمن ایفای نقش کند.

مزایای محیطی و اقتصادی:

·         افزایش زمان حفظ آب در چرخه مصرف: بام های سبز بین 90-50 درصد آبهای حاصل ازبارش را برای استفاده های بعدی در خود حفظ کرده واز هدر رفت آب جلوگیری میکند همچنین آب اضافه از طریق سیستم تخلیه از بام خارج می گردد.

·         جذب گرد و غبار و ذرات معلق: با جذب دی اکسید کربن و تولید اکسیژن و جذب گرد و غبار به عنوان یک دستگاه اکسیژن ساز عمل می کند.

·         کاهش هزینه ها ی انرژی: رویش گیاه در بام بعنوان یک عایق عمل کرده و از ورود گرمای بیرون به خانه  جلوگیری کرده و همچنین در زمستان باعث کاهش نیاز به انرژی گرمایی می شود.

·         جلوگیری از آلودگی صوتی: لایه کاشت،فرکانس های پایین وپوشش گیاهی، فرکانس های بالا را گرفته و باعث کاهش آلودگی صوتی می شود.

 

·         کاهش هزینه های بازسازی ساختمان : پوشش بام سبز، پوسته بام در مقابل صدمات ناشی از اشعه ماورای بنفش محافظت می نماید. این نوع بام ها طول عمر بیشتری در مقایسه با بام های سنتی و مرسوم دارند.

در پست های بعد در رابطه با طراحی نما و دکوراسیون داخلی ، دکوراسیون مغازه و دکوراسیون منزل  ، دکوراسیون اداری ، سقف کاذب و بازسازی ساختمان

بحث میکنیم


نوشته شده در  شنبه 94/3/16ساعت  3:35 عصر  توسط miti 
  نظرات دیگران()

محوطه یک ساختمان به عنوان اولین فضایی که بازدید کننده درآن قدم می نهد از اهمیت بسزایی برخوردار است . خواه این ساختمان یک مدرسه باشد یا یک بیمارستان یا حتی فضای یک منزل مسکونی .فردی که برای اولین بار وارد مکان می شود با هر نگاه درباره محیط اطراف خود قضاوت میکند .

گیاهان درمحوطه جایگاه ویژه ای دارند ومهمترین عنصر بکار رفته در محیط می باشند. بنابرین کاشت و جانمایی گیاهان در محیط عملی  است که طراح باید با دقت و تخصص انجام دهد .

طراحی کاشت عبارت است از یک فرایند، یک هنر و در نهایت یک علم . فرایند کاشت گیاهان در محیط از یک مفهوم انتزاعی در ذهن طراح شروع شده و پس از ترکیب با نیازهای محیطی و موقعیت مکانی در نهایت به یک طرح کشت مناسب می انجامد. از آنجا که در طراحی کاشت گیاهان سه اصل زیبایی ، عملکرد ، اجرا ونگهداری مناسبی باید مد نظر قرار گیرد، می توان آنرا ترکیبی از علم و هنر طراح نیز دانست.

در مطالب بعدی راجع به دکوراسیون مغازه ، دکوراسیون اداری ، ، دکوراسیون داخلی ، دکوراسیون منزل ، بازسازی ساختمان و طراحی نما سخن خواهیم گفت


نوشته شده در  شنبه 94/3/16ساعت  3:33 عصر  توسط miti 
  نظرات دیگران()

گاه هدف ما از طراحی خرد و کوچک جلوه دادن ساختمانها و تاکید بر طبیعت است که اکثرا در سبکهای غیر رسمی و طبیعت گرا بکار می رود . و گاه احتیاج داریم بر ساختمان و بنای معماری تاکید کنیم و طبیعت را در برابر آن خرد و ناچیز جلوه دهیم که در محوطه بناهای تاریخی وآرامگاههای مقدس به چنین عملی احتیاج داریم .به عنوان مثال می توان در محوطه سازی یک شهرک مسکونی کاشت درختان بلند و گیاهکاری متراکم و نسبت زیاد فضای سبز نسبت به سطح زیربنای ساختمانها می تواند محیط خشک و سرد یک شهرک بتنی را به محوطه ای سر سبز و زیبا تبدیل نماید بر قیمت خانه های مجتمع بیفزاید وباعث آرامش و شادابی ساکنین و دکوراسیون داخلی ، دکوراسیون منزل ، دکوراسیون مغازه شود . ولی همین عملکرد یعنی ایجاد یک فضای سبز پر دارو درخت و متراکم در کنار یک اثر باستانی مانند برج آزادی تا کید بر ساختمان را از بین برده و در نگاه اول دید را به خود متوجه می سازدو جلوه اثر را می زداید. از سوی دیگر برج در کنار یک گیاه بسیار کوتاه مانند چمن بلند تر و با ابهت تر جلوه میکند تا در کنار یک درخت چنار بلند قامت .بنابر این انتخاب مقیاس طولی و عرضی و ارتفاعی فضای سبز هوش و ذکاوت طراح را می طلبد که اقلیم و کاربرد و فرهنگ جامعه را بشناسد و درست تصمیم گیری نماید.

  بزرگنمایی فضا با بهره گیری از فنون طراحی کاشت :

بزرگنمایی فضا را از طرق مختلفی می توان انجام داد .

- از طریق قرار دادن درختان بلند در پس زمینه ، درختان متوسط قامت در میان زمینه و درختچه ها و گلها وگیاهان پوششی در پیش زمینه بازسازی ساختمان

-از طریق قراردادن درختان با بافت نرم و سبک در پس زمینه و درختان متوسط بافت در میان زمینه و درختان بابافت خشن در پیش زمینه  بازسازی ساختمان

- قرار دادن رنگهای گرم در پیش زمینه و رنگهای سرد در پس زمینه بازسازی ساختمان

نوشته شده در  شنبه 94/3/16ساعت  3:31 عصر  توسط miti 
  نظرات دیگران()

بتن عبور دهنده نور، لایتراکان امروزه به عنوان یک متریال Litracon»Light Transmiting Concreteساختمانی جدید با قابلیت استفاده بالا مطرح است که دردکوراسیون داخلی ، دکوراسیون منزل ، دکوراسیون مغازه ، بازسازی ساختمان و طراحی نما مورد استفاده قرار گرفته است. این متریال ترکیبی از فیبر های نوری و ذرات بتن است و می تواند به عنوان بلوک ها و یا پانل های پیش ساخته ساختمانی مورد استفاده قرار گیرد . فیبر ها بخاطر اندازه کوچکشان با بتن مخلوط شده و ترکیبی از یک متریال دانه بندی شده را تشکیل می دهند. به این ترتیب نتیجه کار صرفا ترکیب دو متریال شیشه و بتن نیست، بلکه یک متریال جدید سوم که از لحاظ ساختار درونی و همچنین سطوح بیرونی کامل همگن است، به دست می آید. فیبر های شیشه باعث نفوذ نور به داخل بلوک ها می شوند.

جالب ترین حالت این پدیده نمایش سایه ها در وجه مقابل ضلع نور خورده است.

همچنین رنگ نوری که از پشت این بتن دیده می شود ثابت است به عنوان مثال اگر نور سبز به پشت بلوک بتابد در جلوی آن سایه ها سبز دیده می شوند. هزاران فیبر شیشه ای نوری به صورت موازی کنار هم بین دو وجه اصلی بلوک بتنی قرار می گیرند. نسبت فیبر هابسیار کم و حدود 4 درصد کل میزان بلوک ها است. علاوه بر این فیبر ها بخاطر اندازه کوچکشان با بتن مخلوط شده و تبدیل به یک جزءساختاری می شوند بنابر این سطح بیرونی بتن همگن و یکنواخت

باقی می ماند. در تئوری، ساختار یک دیوار ساخته شده با بتن عبور دهنده نور، می تواند تا چند متر ضخامت داشته باشد زیرا فیبر ها تا 20متر بدون از دست دادن نور عمل می کنند بلوکها می توانند در اندازه ها ی متنوع و با عایق حرارتی خاصنصب شده روی ان ها تولید شوند .

                                                                                 

 

این متریال در سال 2001 توسط یک معمار مجار به نام«آرون لاسونسزی» اختراع شد و به ثبت رسید و توسط هنرمندان گوناگون در تمام جهان در دکوراسیون داخلی ، دکوراسیون منزل ، دکوراسیون مغازه مورد استفاده قرار گرفته است.این معمازمانیکه در سن 27 سالگی در کالج سلطنتی هنر های زیبایاستکهلم مشغول به تحصیل بود این ایده را بیان کرد و در سال 2004 شرکت خود را با نام لایتراکان تاسیس کرد و با توجه به نیاز و تمایل جامعه امروز به استفاده از مصالح جدید ساختمانی، از سال 2006 با شرکت های بزرگ صنعتی به توافق رسیده و تولید انبوه آن به زودی آغاز خواهد شد.


نوشته شده در  شنبه 94/3/16ساعت  3:30 عصر  توسط miti 
  نظرات دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
دکوراسیون داخلی گالری هنری بیشو در توکیو
دکوراسیون اداری الهام بخش در دفتر کار معماران فضا
طراحی دکوراسیون داخلی بیمارستان کودکان بورگر
دکوراسیون داخلی رستورانهای خاص در میلان
پنجره و مبلمان در طراحی داخلی آشپزخانه کوچک
طراحی دکوراسیون آشپزخانه سفید رنگ
راهنمای قرار دادن وسایل در آشپزخانه کوچک
نکات چیدمان آشپزخانه کوچک
تعریف مینیمال و ویژگیهای آن در طراحی داخلی
طراحی دکور داخلی اتاق خواب سبک ویکتوریایی
استانداردهای طراحی دکوراسیون داخلی اداری
تاریخچه سبک مینیمال در طراحی دکوراسیون داخلی
نکاتی مربوط به طراحی دکوراسیون اداری
[عناوین آرشیوشده]