سفارش تبلیغ
صبا ویژن

هر سانتیمتر از فضای آشپزخانه را مورد استفاده قرار دهید
لازم به تاکید نیست که وقتی با محیط محدودی در فضای خانه مواجه می شویم، برای داشتن دکوراسیون مناسب و بهینه، لازم است که از تمام بخش های فضا بهترین و بیشترین استفاده را ببریم. به خصوص در آشپزخانه و با حجم گسترده ای از وسایل آشپزی، ظروف متنوع، و وسایل بزرگ تری همچون ماشین ظرفشویی، یخچال و ... این مسئله اهمیت بسیار بیشتری پیدا می کند. در نتیجه باید کمی زاویه دید خودتان را نسبت به محل نگهداری وسایل تغییر دهید. به عنوان مثال سعی کنید به فضایی که در اختیار دارید از جنبه عمودی توجه کنید و زاویه دید افقی را فراموش کنید.
برای طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه کوچک لیستی از فضاهای خالی آشپزخانه تهیه کنید و هر گوشه و زوایایی که می بینید را برای استفاده در نظر بگیرید. امروزه فضاهایی که برای نگهداری و ذخیره وسایل مورد استفاده قرار می گیرند، تنوع گسترده ای پیدا کرده اند. ممکن است گاهی اوقات دیوارهای آشپزخانه، خالی و بدون استفاده رها شوند، اما ممکن است بتوانید با طراحی قفسه های چند طبقه از این فضاها استفاده کنید. گوشه های خالی آشپزخانه هم می توانند با به کارگیری قفسه های مخصوصی تبدیل به فضاهای قابل استفاده شوند. استفاده بهینه از این نقاط نیاز به کمی خلاقیت و ایده پردازی بیشتری در طراحی دکوراسیون داخلی دارد. همچنین با اندکی جستجو و انجام مشورت با طراحان دکوراسیون، مطمئنا با ایده های بسیار بهتری برای استفاده از فضای آشپزخانه مواجه می شوید.
طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه
کاربری چند منظوره را فراموش نکنیدسعی کنید در فضاهای کوچک خانه، کاربری چند منظوره بخش های مختلف محیط را در نظر بگیرید. به این ترتیب هر زمان که بتوانید با اضافه کردن برخی امکانات ساده قادر خواهید بود به جای اضافه کردن وسایل بیشتر و بدون نیاز به فضای بزرگتر از کارکردهای متنوعی در آشپزخانه بهره ببرید. به عنوان مثال می توانید با قرار دادن چند صندلی مناسب در اطراف کانتر آشپزخانه، علاوه بر استفاده به عنوان محلی برای آشپزی و پخت و پز، از آن به منظور صرف غذا و به عنوان میز غذاخوری هم استفاده کنید. اگر فضای زیرین این کانتر را با ساخت کابینت، به محلی برای نگهداری وسایل آشپزخانه اختصاص دهید هم، کاربری بهینه تری نیز از آن خواهید داشت. همانطور که حدس زده اید، فضاهایی که بتوانند وسایل بیشتری در خودشان جای دهند، برای محیط های کوچک آشپزخانه بسیار مفیدتر هستند و می توانند فضای آشپزخانه را مرتب تر و سازماندهی شده تر نشان دهند.
از خود وسایل آشپزخانه به عنوان تزئینات دکوراسیون استفاده کنید
بسیاری از ما فکر می کنیم که در هنگام طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه باید برای هر کدام از وسایل جایی پیدا کنیم که پشت درب ها پنهان باشد. اما چنین چیزی همیشه به عنوان تنها راه حل موجود نیست. مطمئنا باید علاوه بر استفاده بهینه از فضای آشپزخانه، به زیبایی آن نیز توجه کنید. بهترین روش برای اضافه کردن تزئینات دکوراتیو در محیط ها کوچک آشپزخانه، استفاده از خود وسایلی است که به کار می برید. برای این منظور سعی کنید ظروف و دیگر وسایل مرتبط با آشپزخانه را به نحوی انتخاب کنید که زیبایی بخش محیط باشند و با تعبیه برخی قفسه های باز روی دیوارها، آنها را در معرض دید قرار دهید. البته باید به این نکته توجه کنید که استفاده از این قفسه های بدون درب، ممکن است بعد از مدتی پر از وسایل شوند و نمای آشپزخانه را کاملا به هم ریخته و نامرتب نشان دهند. بنابراین هر چند وقت یک بار باید به مرتب کردن آنها توجه نشان دهید و وسایلی که برای استفاده به عنوان تزئینات آشپزخانه مناسب نیستند را کنار بگذارید و از انباشت بیش از اندازه این نوع وسایل روی طبقات قفسه ها خودداری نمایید.


نوشته شده در  یکشنبه 97/8/13ساعت  12:0 عصر  توسط miti 
  نظرات دیگران()

دکوراسیون منزل

-چقدر نور می خواهید؟
-آیا تاکنون در انتخاب نوع پرده خود به این فکر کرده اید که چقدر نور میخواهید؟
-از دید شما پرده علاوه بر مشخصات نوع پارچه،رنگ،طرح و مدل پرده،هزینه،دوام و…به چه عوامل دیگری بستگی دارد؟

-آیا تاکنون اندیشیده اید که پنجره ای با قاب و شیشه زیبا در منزل خود بکار برده اید اما در طراحی دکوراسیون داخلی تمامی زیبایی آنرا زیر پرده ای ضخیم پوشانده اید؟ پنجره علاوه بر اینکه چشم اندازی است به دنیای بیرون در دکوراسیون داخلیخانه نیز جایگاهی خاص دارد.به همان نسبت پوشش پنجره هم نقش مهمی در خلوت سازی حریم خصوصی خانواده و تنظیم نور آفتاب دارد.پوشش پرده میتواند نمایانگر دکوراسیون منزل و اتاق باشد.

شاید شما از دسته افرادی باشیدکه دوست دارند با آویختن پرده های تور زینتی حال و هوای سبک روستیک فرانسوی را به خانه بیاورند یا شاید ترجیح می دهید با آویختن پارچه های لخت و مزین به تخته والان یا نقوش برجسته دورس کلاسیک و طراحی دکوراسیون داخلی سنتی داشته باشید.



شکل پذیری و انعطاف پرده های پارچهای از بهترین ویژگی های پرده های پارچه ای این است که آنها نقش و رنگ را با خود به همراه می آورند.اگر در انتخاب رنگ و اندازه پرده آگاهانه عمل کنید میتوانید در اندازه پنجره ها تاثیر گذار باشید یعنی اگر اندازه پنجره هایتان با هم یکی نیست و هماهنگی چندانی بین آنها وجود ندارد میتوانید به کمک پرده آنها را هم اندازه و هماهنگ جلوه دهید.در کنار بسیاری از دکورهای امروزی استفاده از پرده های لخت و کم چین با والان ساده میتواند بهترین انتخاب ممکن به حساب بیاید.در انتخاب پرده های پارچه ای به این موضوع فکر کنید که آنها در برابر نور خورشید و گرد و غبار تا چه حد مقاوم هستند.الیاف ابریشمی ،استات،نخ،نایلون و کتان از نوع الیافی هستند که به سرعت به آفتاب واکنش نشان میدهند.الیافی مانند پلی استر و اکریلیک به راحتی با نور خورشید کنار می آیند و با دواتر هستند،البته آستر گرفتن پارچه های پرده نیز به مقاوم سازی پرده کمک میکند.برای انواع پنجره های به اصطلاح فرانسوی،که معمولا به بیرون میچرخند و باز می شوند،بهتر است چوب پرده را به گونه ای انتخاب کنید کنید که از دو طرف قاب پنجره بیرون بزند تا پرده هنگام جمع شدن در دو سوی پنجره از آن فاصله داشته باشد و در باز و بسته شدنش مشکلی ایجاد نکند.والان های پارچه ای با مترین متراژ،بیشترین آراستگی را عرضه میکنند.والان ها بر زیبایی دکور اتاق و پنجره می افزایند.استفاده از والان ها باعث میشود ریل پرده و نوار پرده در معرض دید قرار نگیرد.تنوع بسیار در رنگ و طرح والان ها وجود دارد که آنها را با هر دکوری کاملا هماهنگ میکند.پنجره های زاویه ای:بعضی از پنجره ها در زاویه ای متفاوت از دکوراسیون منزل قرار دارند.به ابن نوع پنجر ها،پنجره های زاویه ای می گویند.در این سبک بهتر است برای هر دو پنجره یک نوع پوشش انتخاب کرد.به این ترتیب با در نظر گرفتن زاویه دو دیوار و قرینه سازی پوشش دو پنجره،می توانید فضای بزرگتر و هماهنگی را خلق کنید.اگر پرده های مورد استفاده از آن نوعی باشد که به یک طرف جمع میشود،بهتر است در آن سمت پنجره جمع شوند که از آن زاویه دورتر است.اندازه پرده کرکره را می توانید به دلخواه خود انتخاب کنید و از رایج ترین انواع آنها می شود،به مدل "میکرو" با عرض 13 میلی متر،پرده "مینی" با عرض 26 میلی متر و پرده های پهن با پهنای 5 سانتی متر اشاره کرد.پرده های کرکره ای در انواع فلزی،چوبی،پارچه ای و وینیلی در دسترس قرار دارد.انواع کرکره های افقی برای درها و پنجره های کشویی مناسب است.پرده های کرکره ای به خوبی بسته میشوند و موجب صرفه جویی در انرژی میشوند.بعضی از پرده ها متعلق به سبک موسوم به پالاریان می باشند،این سبک پنجره ها ه در معاری سنتی دیده میشود و هم در معماری مدرن.سبک پالایان از قدیم برای ایجاد تفاوت و زیبایی بیشتر در طراحی دکوراسیون داخلی به کار می رفته است.


نوشته شده در  یکشنبه 97/8/6ساعت  11:0 صبح  توسط miti 
  نظرات دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
دکوراسیون داخلی گالری هنری بیشو در توکیو
دکوراسیون اداری الهام بخش در دفتر کار معماران فضا
طراحی دکوراسیون داخلی بیمارستان کودکان بورگر
دکوراسیون داخلی رستورانهای خاص در میلان
پنجره و مبلمان در طراحی داخلی آشپزخانه کوچک
طراحی دکوراسیون آشپزخانه سفید رنگ
راهنمای قرار دادن وسایل در آشپزخانه کوچک
نکات چیدمان آشپزخانه کوچک
تعریف مینیمال و ویژگیهای آن در طراحی داخلی
طراحی دکور داخلی اتاق خواب سبک ویکتوریایی
استانداردهای طراحی دکوراسیون داخلی اداری
تاریخچه سبک مینیمال در طراحی دکوراسیون داخلی
نکاتی مربوط به طراحی دکوراسیون اداری
[عناوین آرشیوشده]